x terhitung salahku

Saturday, 14 May 2011

abis exam

ish.. mls nk g sklh(x nk pnggil kolej)* merajuk dgn kolej


jumaat, 13 mei 2011


video




pukul 7.15 org masih x mndi lg.dan smpat naik tingkat 3...klu org lain dh kelam kabut kot.(ntah knapa org lain nk klam kabut.. dan org x de rase klam kabut tu...ntah sme ada btul @ x ttg org x de rse klam kabut ni x tau la.. mse sem 1 dulu, org dtg lewat ke sekolah.. sempat mngaji ngn bce matsurat ..tp sem ni org x bce matsurat sblm g klas.)


org g tingkat 3 sbb nk amik mp3 yg tertinggal kat bilik naquiah, yati, mira, ngn aini.. tertinggal ari khamis lepas.pastu x ambil.mls nk naik atas.


diorg pelik org ambil mp3 awal pg.(awal ke?)sje je.sbb nk bwa g ke klas,sbb tau hari ni x kn ade buat apa2..org msukkn lagu opick- Allah maha Besar..


mlm smlm, balik dr surau org on9 dan bukak youtube cari lagu nasyid. ttbe terjumpa lagu opick-Allah Maha Besar.subhanallah..best..suka sgt lagu tu... indahnya. semalaman org dgr lagu tu.  smpikn mse tdo pun org dgr lagu tu.bgun pg, msih tpasang kat telinga earfon norlie yg org pinjam.pkra biasa org buat, psg earfon mse tdo.. tp kdg2 earfon tu org akan cabut sbb trasa bosan n x slesa.tp tuk lagu opic-Allah maha Besar.org x terasa bosan dan rasa x slesa pun xde.tp trasa lbh tenang.)


g klas, org psg mp3 siap2.. spjg hari org dgr lagu sme x tukar2.. msuk klas, org terpandang skrin LCD kat dewan syarahan2 (DS2)..thilai (classmate) psg citer  Avatar, on LCD. x trasa nk tgk pun. tp tertgk intro dia..gmbr pmndangan hutan dr atas..cantik... smbil tu, mp3 lagu opick-Allah Maha Besar terpasang kat telinga org.


dan mse tu part " Allah Maha Besar dgn segala keagungan milikMu..Allah Maha Besar, segala puji utk Mu".. terasa ya Allah, subhanallah... trasa drh mngalir dlm bdn..Allahu akbar.tp lpastu, thilai trus off LCD (dia tgk bdua dgn kris kat desktop)


pkul 9.30am taklimat tuk praktikal mulai julai ni slesai. thilai smbung smula Avatar..dan skrin LCD di on kan.org?org smbung smla lagu opick-Allah Maha Besar kat telinga. org x tgk Avatar, org kluar sbb ada urusan ckit.lpas 20 minit org msuk smla DS2.. nk bce buku Batu-Bata Kehidupan, x de mood.org pandang skrin LCD. org x dgr pun suara, tgk gmbr dan bce subtitle je sbb org psg MP3 kat tlinga skuat boleh...


cantiknya... org x pnh lg tgk citer Avatar tu.. Allah ilhamkan pd org2 yg bknaan utk berimaginasi smpai thp tu.. kalau la apa yg ada pd Avatar itu indah dan cantik, mesti syurga itu lbh apa yg dibayangkan (Amaran: jgn bayangkn bgaimana syurga @ neraka itu mcm mna sbb x kn tcapai dgn akal mnusia)


tp spjg citer Avatar ditayangkan.. spjg itu juga mp3 org terpasang kat telinga dgn lagu yg sama, opick-Allah Maha Besar...org x tgk sgt jln citer.tp org tgk keindahan yg ada dlm citer tu.(part censored, thilai skip.tma ksh thilai)


nak rasa??? rasailah kebesaran Allah dimana sj.kte tlepas pandang yg daun hijau itu cantik, dan burung yg berterbangan itu indah..smuanya krn Allah. xde 1 pun x terencana.. Allah yg Maha Pencipta.

No comments:

Post a Comment