x terhitung salahku

Saturday, 20 November 2010

SESUDAH EXAM

SESUDAH EXAM

Sabtu, 20/11/2010
lokasi : hostel KTMP
gadget yg dgunakn : laptop suriati, (nk guna laptop sendiri, x de broadband dan x dpt nk tarik wifi Hotel Putra)


abis exam.
sumer org nk kluar.. g SOGO, TS (Times Square), MJ(maju Junction), Jalan TAR,BB(Bukit Bintang),The Mall.. plg kuman diorg nk g UO x pun Maydin.. nk g Reject Shop, Sendayu Tinggi nth mne lg.... tp bnyk2 dlm hati org, org nk kuar gk.. tp org nk g Zoo Negara.. x tmasuk pun dlm list diorg tu.. hehe.. kkwn pun tegur, eee..bnyk2 tmpt nk g zoo???..

Sorg kwn org ajak org g SOGO.. mula la was2 nk g @ x... hati lbh berat x nk g sbnrnya.. tp ttbe tfikir nk g Pustaka Mukmin nk bli buku sbb skng pun org dh tmula rasa otak akn kosong.... tp mlsnye nk kluar.. dlm kpala trasa nk kuar sorg2 je.. mls nk kuar ramai2.. sbb ble ramai2, kkdng x tau nk wat kputusn.sbb bnyk sgt tmpt nk kna singgah.. nk mkn pun pblm tuk bg kputusn nk mkn kat mne.. ermmmm.. (sbnrnya, org x reti nk wat kputusn, sumernye nk suh org len yg wat kputusn...aishhhh.. x bole lg nk bfkir balkis nih) tu mslh kedua.. msalah yg utama.. buang masa.. huhuhuxtau knapa tp org trase akn amat mmbuang masa.. mls la.. masalah lain, xde tujuan.. wat pe je org nk g SOGO tu.. klu nk kata sale.. hari2 akn ada sale kat SOGO.lgpun, wlpn sale xde pape yg org nk beli... buang duet betul jgk.. sibuk2 jek mmbzr duet tmbang dgn wat bnda yg xde tujuan..

Ttbe... cosmate org, Naquiyah bersuara ish watpe sumer org nk kuar pas exam ni.. cube duk bilik... mengaji.. best tul statement dia...hehehe.. suke..suke..suke...alhamdulillah.igtn tuk diri org..

p/s: lme dh x menge’post’ kat blog nih.. mls nk mnaip... dtmbh dgn sibuk exam.. pasni get prepared 4 resit exam patologi kimia plak.. harap balkis x perlu resit..aminnnnnn.. nk duk umah, jmpa family sminggu sblm admit wad.cik nur hanani kata 29 org kna resit paper.. pas exam haritu dh nangis sbb x dpt jwb. Tp xpela.. Allah lebih tahu apa yg terbaik untuk org.. wlpn tuk paper patochem tu org dh pulun bgun awl kul 3pg.. xpela.. REDHA.. dan terus berusaha....



“ jika Allah menolong kamu, maka tidak adalah yang dapat mengalahkanmu, jika Allah membiarkan kamu tidak memberi pertolongan, maka siapakah gerangan yang dapat menolong kamu selain dari Allah sesudah itu? Kerana itu, hendaklah kepada Allah sahaja orang-orang mukmin bertawakal setelah berusaha” (3:160)



“daripada Ibn Abbas ra, Nabi Muhammad saw bersabda : “ Wahai anak, aku ingin ajarkan kepada engkau beberapa kalimah : Peliharalah hak Allah nescaya Allah akan memelihara kamu. Peliharalah hak-hak Allah, nescaya engkau akan mendapati-NYA di mana sahaja kamu berada. Apabila kamu ingin meminta, bermohonlah kepada Allah. Apabila kamu inginkan pertolongan, mohonlah pertolongan daripada Allah. Dan ketahuilah, sekiranya seluruh umat berhimpun untuk memberikan suatu manfaat kepada engkau, mereka tidak akan dapat berbuat demikian sedikit pun melainkan dengan suatu yang telah Allah tetapkan kepada kamu; sekiranya mereka berhimpun untuk memudaratkan kamu, mereka tidak akan dapat berbuat demikian sedikit pun melainkan dengan sesuatu yang telah Allah tetapkan ke atas kamu. Segala-galanya telah ditetapkan oleh takdir dan ditulis di Luh Mahfuz.”
riwayat al-Tirmizi dan Ahmad


2 comments:

  1. alhamdulillah dgn keputusan exam.xperlu resit@ repeat paper

    ReplyDelete